Comunicarea stă la baza ființei noastre, fiind imposibil, pentru orice creatură vie, să nu comunice. A comunica, nu înseamnă doar a vorbi ci presupune și a asculta, iar comunicarea pune bazele relației cu ceilalți. Se creează astfel o interacțiune unică, deschizând porțile cunoașterii. Acest fapt stă la baza eforturilor noastre de a utiliza toate limbajele și toate mijloacele de comunicare, fie ele antice sau contemporane, în dorința de a ne relaționa cu ceilalți și cu realitatea care ne înconjoară.
Biserica conștientizează rolul fundamental al comunicării, prezent nu doar în viața oamenilor, ci și în comunitatea eclezială. Pontificatul Papei Francisc este una dintre mărturiile recente care atestă valoarea „instrumentului” numit comunicare atât pentru instituțiile ecleziastice, cât și pentru o cultură sănătoasă de leadership în Biserică.
Având în vedere societatea hipertehnologizată în care trăim, Biserica dorește să facă parte din această nouă realitate a „lumii digitale”. Noile tehnologii produc schimbări culturale, care transformă mediul on-line dintr-un instrument, într-un loc în care se construiesc relații.
În contextul actual, nu este suficientă cunoașterea și utilizarea tehnologiei, ci inserarea valorilor creștine pe care le trăim în viața de zi cu zi. Biserica folosește noile tehnologii, se adaptează constant la noile modalități de comunicare sociale, îndeplinind misiunea de evanghelizare a oamenilor din întrega lume.
În acest sens, pentru a comunica Cuvântul, a fost înființat Biroul pentru Comunicare și mass-media, urmând exemplul Comunicatorului prin excelență.
Contact: [email protected]